Nepřihlášený uživatel
přihlásit se / registrovat

Gastroenterologie
a hepatologie

Gastroenterology and Hepatology

Gastroent Hepatol 2013; 67(4): 313-316.

Ulcerózní kolitida komplikovaná tromboembolizmem a toxickým megakolon - existuje souvislost toxického megakolon s antikoagulační terapií?

Dana Mokrá1, Jan Háša1, Jan Masopust2, Ondřej Hloch1, Jiří Charvát, Jiří Drábek1, Jan Šťovíček2, Jakub Chudý1, Štěpán Hlava3, Radan Keil2, Pavel Hladík4

+ Pracoviště

Souhrn

Prezentujeme případ 50letého pacienta přijatého pro exacerbaci ulcerózní kolitidy s četnými průjmy a enteroragií, který za hospitalizace vyvinul trombózu dolní končetiny s následnou plicní embolizací a nutností antikoagulační terapie (nefrakcionovaný heparin) a dále rozvojem toxického megakolon s neúspěšným pokusem o záchrannou léčbu infliximabem a následnou kolektomií.

Klíčová slova

heparin, toxické megakolon, tromboembolické komplikace, ulcerózní kolitida

Pro přístup k článku se, prosím, registrujte.

Výhody pro předplatitele

Výhody pro přihlášené

Kreditovaný autodidaktický test