Nepřihlášený uživatel
přihlásit se / registrovat

Gastroenterologie
a hepatologie

Gastroenterology and Hepatology

Čes a Slov Gastroent a Hepatol 2010; 64(6): 15-20.

Nesteroidovými antireumatikami indukovaná kolopatia imitujúca Crohnovu chorobu

Laura Gombošová, Mária Zakuciová, Eduard Veseliny, Ivica Drahovská, Marián Švajdler Jr., Juraj Bober, Mária Oetterová

Souhrn

Autori popisujú prípad 47ročnej ženy s reumatoidnou artritídou, ktorá dlhodobo užívala nesteroidné antireumatiká. Počas kompletnej reumatologickej liečby sa stav komplikoval sideropenickou anémiou s vysokou zápalovou aktivitou. Bola vyšetrená gastroenterológom. Kolonoskopia odhalila závažnú kolitídu, ktorá bola predbežne hodnotená ako Crohnova choroba. Pacientke bola aplikovaná kompletná gastroenterologická liečba, vrátane infliximabu. Pre nezlepšovanie stavu bola realizovaná kontrolná kolonoskopia, ktorá ukázala zhoršenie nálezu so závažnými kontinuálnymi ulceráciami hrubého čreva. Diagnóza bola prehodnotená na kolopatiu indukovanú nesteroidovými antireumatikami. Pôvodná liečba bola ukončená a realizovaná kolektómia s ileosigmoanastomózou. Po operácii bola pacientka bez »ažkostí, krvný obraz sa upravil, klesla zápalová aktivita. Autori podávajú prehµad o kolopatii indukovanej nesteroidovými antireumatikami, ktorá môže imitova» Crohnovu chorobu.

Klíčová slova

Crohnova choroba, kolopatia, nesteroidové antireumatiká, reumatoidná artritída

Pro přístup k článku se, prosím, registrujte.

Výhody pro předplatitele

Výhody pro přihlášené

Kreditovaný autodidaktický test